Komentáře
1. komentář napsal(a) Koky dne 20.10.2006 v 09:24
85.71.81.57
Tak dobře, zamyslel jsem také, můj výsledek je Hokejisté 1, KDU 3, ČSSD 1 a ODS 12. Je to málo, vím, ale více opravdu nevyberu, není to tím, že bych nechtěl volit koho neznám, ale právě proto že je znám. Vůbec nic nevím pouze o jednom kandidátovi. Jinak z minulé rady jsem nezvolil nikoho, ze zastupitelstva minimum. Nemůžu se dostat na ichotebor, je chyba u mne, nebo se báli převolebních diskuzí a předstírají poruchu?
2. komentář napsal(a) Jilda dne 20.10.2006 v 09:29
194.228.196.194
Šťastný to muž... Taky jsme dostali do schránky volební lístek, je to obrovská plachta (tak metr na metr, možná víc), na které jsou desítky stran a stovky kandidátů - abych mohl tvou metodou postupovat (a chtěl bych, protože se mi zdá rozumná), musel bych tomu věnovat přinejmenším celý den. A za to mi ty volby opravdu nestojí. Primátor Prahy má teď po celém městě vyvěšené takové heslo: Dejte mi několik minut, já vám dám čtyři roky. To je vyčůránek - nepřemejšlejte, nestudujte volební lístek, neztrácejte čas, volte mě; a pak se čtyři roky starejte jan sami o sebe. Takže tak, přátelé...
3. komentář napsal(a) Jan dne 20.10.2006 v 13:47
85.71.81.57
Já zase prvně vynechám ty vyčůrané nestraníky a nezávislé apod., pak samozřejmě červené, pak červené z kandidátky oranžových(včetně předsedy) a pak vyškrtám úředníky z povolání(včetně starosty i lídra ODS). Nakonec vyřadím ty o nichž lze tušit, že jim jde o vlastní prospěch(včetně Gregora, Halamy, Skřivanů a Vonků). Pak kouknu co tam zbývá a říkám si - vyplatí se vůbec ta 300metrová cesta na úřad? No ještě budu přemýšlet, zítra je taky den.
4. komentář napsal(a) Patrik dne 20.10.2006 v 16:25
83.208.38.200
Volby jsou vždy volbou nejmenšího zla. Nelze přemýšlet co by bylo nejlepší, ale co by nejméně bolelo...
5. komentář napsal(a) Václav Pravda dne 21.10.2006 v 00:45
86.49.114.4
2 Jan: V čem jsou podle Vás vyčůraní Nezávislí a Nestraníci? Mně přijde víc vyčůrané, když si někteří lidé chtějí volbami posichrovat teplé fleky, kde toho moc pro rozvoj Chotěboře a spokojenost občanů nedokázali. Z toho pohledu mi pro Chotěboř přijde nejhorší volba ODS, ačkoliv jsem ODS v Praze volil jak v létě, tak před třemi hodinami. Minulé vedení města z řad ODS stálo za starou bačkoru po všech stránkách, město místo rozvoje stagnovalo, utíkali lidi. Lídr ODS patrně připravil Chotěboř o Sokolovnu a prosperující firmu a další nemastní neslaní úředníci nejsou o moc lepší. Ale ani u jiných stran to není o mnoho lepší a už probíhající jednání mezi KDU a ODS a ČSSD, které chtějí společně válcovat ty ostatní (jak jsem slyšel navečer), nedávají zrovna šanci na to, že by se jednalo v zastupitelstvu věcně a že by se místo politiky řešily problémy města. Proto mě překvapuje, jaké hodnocení jste použil pro Nezávislé a zejména Nestraníky, kteří nemají co ztratit, nepodléhají stranické poslušnosti, nemají za sebou pomníčky chyb a i podle představení jednotlivých kandidátů na www.nestranici.chotebor.biz mají na mysli konkrétní zlepšení pro Chotěboř, místní části a jejich občany. Díky předem za objasnění.
6. komentář napsal(a) Jan dne 21.10.2006 v 08:21
85.71.81.57
Re p.Pravda: Vypravujete to poutavě, nybýt chotěbořákem, asi bych vám i věřil. Pěkný víkend
7. komentář napsal(a) Koky dne 22.10.2006 v 09:07
85.71.81.57
Tak pane Císař, co říkáte výsledkům?
8. komentář napsal(a) roman dne 22.10.2006 v 09:30
80.188.58.18
Pan Císař tu zatím asi není, tak napíšu, co si o tom myslím já: 1. je to úspěch ODS, 2. je to neúspěch pana Linharta, neúspěch nestraníků, 3. moje prognóza: všichni se spojí proti ODS, protože nelze připustit, aby vládl vítěz voleb, to v našich podmínkách není demokracie ...
9. komentář napsal(a) Miky dne 22.10.2006 v 10:42
85.71.81.57
Jo jo, bohužel hrobařská koalice KDU ČSSD Kubešovci a Hokejisti mají bohužel většinu. :-((( KDU ten trik se dvěma kandidátkama bohužel chotěbořští spolkli. Víte že Śkaryd nechal před volbama odstavit ichotebor, protože tam někdo zveřejnil jak vyhnali firmu, která tu chtěla zaměstnat několik set lidí.
10. komentář napsal(a) Luboš dne 22.10.2006 v 10:46
85.71.81.57
To je průser!!! Jedině snad, že by ods pustila sockám starostu, ale to hlasování, to bude vypadat, nic se tu nezmění, snad lepší, když se tím ods neušpiní.
11. komentář napsal(a) Jan dne 22.10.2006 v 10:50
85.71.81.57
ODS to prošvihla, nálada jasně pravicová a oni postavili takto slabou kandidátku - stačilo pár hlasů a mohli mít o mandát víc na úkor asi jedné z lidoveckých kandidátek, nebo čssd, protože ksčm tam má rezervu. Bylo hodně kandidátek ods zaškrtaných bez prvního a druhého místa.Ve finále to chybí.
12. komentář napsal(a) roman dne 22.10.2006 v 12:30
80.188.58.18
No ovšem já si myslím, že to je po velmi dlouhé době opět vítězství ODS v našem městě. V Chotěboři v posledních letech ODS nevyhrávala. No a jestli se nemýlím, tak hokejisti tam mají pouze jednoho člověka, z Kubešovců se tam nedostal ani sám Kubeš. A teď všichni Ti nezávislí a nestraníci ponesou trpké ovoce "nestranické" politiky. Jak budou koordinovat svůj postup? To jako budou dělat po celé volební období nějaké schůze nezávislých? Kandidátky se jim rozprchnou a za 4 roky se budou dávat pracně dohromady. Myslím si, že politika, včetně té komunální, se nechá perspektivně dělat pouze na bázi politických stran - k tomu jsou nakonec strany určeny.
13. komentář napsal(a) Libor dne 22.10.2006 v 15:19
85.71.81.57
Pro občany by bylo idální řešení, kdyby ods obětovala Tomáškovou a čssd Škaryda s shodli se na tandemu Pavlásek a Pavlíková, případně Pour a Šíp. Ale nevím, jak silná je vazba čssd na Kubešovce.
14. komentář napsal(a) Pavel dne 22.10.2006 v 15:44
85.71.81.57
Jirko, Jirko ty jsi do tedy navolil! Kdyby jsi škrtnul ods celou, mohli jsme se dočkat nějaké změny, ale takhle nám tu asi zůstane ta stará klika.
15. komentář napsal(a) fanda dne 22.10.2006 v 17:00
83.208.80.165
Diskuzní přestřelky na ichotebor i tady, u pana Císaře, jsou příležitostí k pobavení i poučení. Přes všechny rány pod pás, které sviští jedna za druhou, je to možnost něco se dovědět když už ne o skutečných faktech, tak o aktérech jednotlivých konfrontací. Bylo pro mě zklamáním, když jsem kromě notorického muže posledního slova Ing. Linharta (v tomto je mu rovný pouze Velký Fantasta) mezi kandidáty už nenašel nikoho dalšího z těch, kdo tady stráví psaním během roku spoustu hodin se svou troškou do mlýna k pobavení a veřejnému blahu ostatních chotěbořských. Sám jsem zkoušel už dříve postršit několik lidí, za kterými je kus vlastní úspěšné práce, se zkušenostmi z podnikání, se širším obecným nadhledem, respektovaných a schopných unést vlastní odpovědnost, aby do toho šli. Odpovědi jsou z arzenálu – politika je plná špíny, nechci si tady dělat problémy, musím zajistit vlastní rodinu a pak někdy možná ... Přes řadu důležitých a užitečných předpokladů, které mají, přes nářky na absurditu poměrů na radnici i úřadě končí faktický zájem valné části disponovaných na hranici anonymity, možná občasným štěkem v některé diskuzi. Na jednání zastupitelstva nechodí ze zbytku chotěbořské elity nikdo, kromě případů rozhodování o privátní, většinou majetkové nebo obchodní záležitosti. Výběrových řízení na úřednické posty za patnáct tisíc hrubého se tito schopní lidé neúčastní a ani tam nikoho z jejich pohledu vyhovujícího nepostrčí. Intelektuální druhá liga, která má pak dostatek prostoru a snáz uspěje, si nedělá problémy s etikou, je lacino k získání a za sebe se příliš neohlíží, ať zastupitel nebo úředník. Tím nehodlám urazit zvolené ani úředníky, jsou mezi nimi i prvoligoví, ale není jich, kolik by mohlo být. A tak se stane, že příspěvek sto nebo dvěsta tisíc korun za rok je příliš velká cena za udržení plicního střediska s dobrou zkušenou lékařkou a regionálním dosahem pro všechny v době opětovné expanze tuberkulozy, ať už z Ukrajiny nebo Západu, a naopak dvěsta tisíc korun ročně na jedno dítě v jeslích (vynásob si každý sám) je dobrá cena z kapes nás všech za převzetí odpovědnosti za několik rodin. V každé situaci se dá najít když už ne dobré, tak alespoň nejmíň špatné řešení, ale určitě to nejde samo, dá to dost přemejšlení a někdy to nejde bez rizika. A tak mám sám za sebe pocit, že je v Chotěboři vlastně dobře, protože to co má, má po zásluze. Všichni si tu společně zanadáváme na poměry, Velký Fantasta z Prahy trochu zakalí vodu k prosazení divokého stylu v pojetí nejmenované prosperující firmy nebo praktik Mr. Palubky a za čtyři roky si tu blamáž naordinujeme repete (jedna paní povídala –JPP- , že na FF se údajně vstupné vybírá do papírové krabice a prý ani nejde zjistit, kolik se vybralo). Anebo že by v dalších volbách nabídl svůj čas a energii voličům opět Ing. Císař a k němu i pan Roman s jeho dost rozumným pohledem na Chotěboř a její skutečné potřeby a někteří další, kteří by to mysleli opravdu vážně? Zatím je to spíš k zasnění a vypadá to jako fikce, ale pro mě je mnohem lákavější než scénáře Velkého Fantasty. Věřím, že všichni soudní do Prahy nezdrhli a že pokud se zbaví pokryteckého sebeklamu o čistotě a nevině nezúčastněných, může tu být i líp a s vlastní dopomocí. Není proč nadávat nebo naříkat na volby, je to jenom sečtený účet pro všechny.
16. komentář napsal(a) Velký Fantasta dne 22.10.2006 v 19:08
86.49.114.4
Diky za peknou prezdivku, pobavilo me to :-). Ten zaver se scenari ne, protoze si nemyslim, ze bychom se rozchazeli v nazoru, jak tak ctu komentare, ale budiz. Reaguji jen na to vstupne - jednak mi prijde lito, kdyz se do ciste politicke uvahy zamicha najednou negativni drb, jednak je to samozrejme nesmysl. Akce, na kterou na ruzny pocet dni z celkem 10, v ruzne dni, prijizdi 1500 lidi z cele republiky, kteri si plati nekolik ruznych druhu ubytovani, ruzne druhy stravovani apod., musi byt sakra dobre zorganizovana. A taky je, vcetne promakaneho prihlasovani a organizace prezence s vyuzitim pocitacove databaze, predtistenych vstupenek, ubytovenek, stravenek, materialenek. Nenechte se fando ovlivnit nejakou JPP :-).
17. komentář napsal(a) Patrik dne 22.10.2006 v 20:14
80.188.58.18
Já bych i uvěřil tomu, že pokud by se do toho "vložili" ti, kteří si nechtějí z politiky dělat byznys, ti kteří do ní nejdou jen proto, aby se mohli maloměšťácky chlubit se známostmi z nejvyšších míst a tím, že "vládnou", tak by to mohlo v Chotěboři být mnohem lépe. Jenže. Je pár hodin po volbách, a už slyším hlasy - stejně to jsou všechno kamarádi, jsme malý město, zase se tam nějak domluvěj, nic se nezmění, ruka ruku myje, nikdo neudělá radikální řešení... Bludný kruh, každému co jeho jest?
18. komentář napsal(a) Jirka C. dne 22.10.2006 v 20:27
85.160.188.127
Pavle, Pavle, někteří lidé na kandidátce ODS byli a jsou pro mne nečitelní, nedůvěryhodní a tím pádem nepřijatelní. Bohužel se někteří dostali do zastupitelstva :-( Nevidím tedy jedinný důvod, proč bych měl "škrtat" celou kandidátku ODS. Ostatně - ODS, myslím, dosáhla velmi dobrý výsledek a jesti čekala ještě lepší - je mimo realitu. Teď musí ukázat, jestli potvrdí svou výhodu a dotáhne volební vítězství v koaličních vyjednáváních až do rady a vedení města. Z vlastní zkušenosti ovšem vím, že tato jednání většinou nejsou o programu, ale pouze o "postech" a o konkrétních lidech, sympatiích a antipatiích. O to více jsem zvědav na výsledek, mnohem zajímavější samozřejmě budou tato vyjednávání samotná, ale ta jsou už pouze "pro členy" :-(
19. komentář napsal(a) fanda dne 22.10.2006 v 20:30
83.208.80.165
Otázka pro Patrika : Pokud byste byl zvolen, myl byste něčí ruku? Myslím, že to není nutné a že výsledky voleb vypovídají dost o šancích osobností, ne jen uskupení. Proč by jinak druhý z kandidátky Nestraníků skončil jako čtvrtý náhradník? U JUDr. Průši jsem neměl pochyb, že dostane hlasů dost. Takže netřeba se až tak bát předpojatosti, když máte co nabídnout obyčejným voličům. A co považujete za radikální řešení a jaké k němu máte argumenty a informace? Ti, kdo byli na radnici uplynulé čtyři roky, měli velmi radikální ambice a většina vzala za své. Ono to není tak snadné. Čím míň o věci vím, tím snáz se umím rozhodnout a soudit ty druhé...
20. komentář napsal(a) Patrik dne 23.10.2006 v 08:49
83.208.38.200
To fanda: Doufám, že ode mne nečekáte vyčerpávající odpověď, ve smyslu velkého rozboru politiky za poslední 4 roky. Průběžně své názory píši, takže ten kdo zde pravidelně čte, je zná. Můj názor je skeptický proto, že ve městě, kde se všichni na vzájem znají, kde se kamarádí od základní školy, kde spolu obchodují, kde jsou na sobě nějakým způsobem závislí, se těžko prosazují názory v politice. A moc lidí není schopno potlačit své potřeby pro potřeby obyvatel. Radikální řešení je pro mne každé, které obrátí kormidlem tak, že se nebudeme muset obávat, kdy zase někdo přijde s geniálním nápadem, jak rozházet miliony nebo jak vyřešit to, aby další miliony netekly zájmové skupině na úkor většiny. Teď se zeptám já Vás. Jaké radikální ambice měla radnice před 4 lety a vzaly za své? Kromě nicneříkajících heslovitých předvolebních slibů.
21. komentář napsal(a) fanda dne 26.10.2006 v 12:02
83.208.80.165
Pro Patrika : nějakou dobu jsem nebyl v kontaktu, ale teď mohu odpovědět. Za radikální ambice považuji řadu věcí, které jsem zaslechl, přečetl nebo si je dovodil. Když se dopustím zkratkovitého zjednodušení (nemám tím v úmyslu někoho poškodit), řekl bych to asi takto : - konečně se ve městě začne něco dít, předchozí radnice spala, teď to bude něco jiného- zviditelníme Chotěboř, oživíme cestovní ruch (vzdušné lázně…), přitáhneme do města peníze na rozvoj (Tvrdík, Pithart, Zgarba, Dohnal nám s tím pomůžou …), podpoříme podnikání- zlepšíme dopravní dostupnost Jihlavy- uděláme něco pro aktivní obyvatele – sportovní areál, kino, starou radnici - uděláme něco pro potřebné – vytvoření skutečného systému sociálních služeb podle rozvojové strategie- dáme prostor technickým službám v podnikatelském režimu, město bude mít lepší ekonomiku, lidi budou mít lepší prostředí a komunikace- městský úřad bude minimalizovaná instituce s vlídnými a šikovnými úředníky (image města, personální audit)Co z toho se radnici podařilo ? Za čtyři roky jsem vnímal zviditelnění Chotěboře hlavně návštěvou prezidenta, bouráním chaty u přehrady a kočkami z maringotky. Nedělám si nárok na výstižnost, přesnost nebo úplnost a je to jen můj subjektivní pohled, který Vám nevnucuji. Myslím si ale, že některé věci tady dopadají zatím spíše hůře než v menších městečkách bez oněch ambicí zato však s rozumným plánováním. Tady je to hup sem, hup tam, hlavně aby nám k tomu někdo pomohl. Nastartování prosperity města nebo vyřešení alespoň něčeho z výše uvedeného jsem jaksi nepostřehl, Vy ano? Ambice nám nějak hodně předběhly realitu a její možnosti. A tak si myslím, že pro Chotěboř je určitě užitečnější zdrženlivost ve slibech a proklamacích a namísto demagogického shazování viny na ty předešlé používat svůj rozum, bez planého lobování, zaměřit se na cíle skutečně dosažitelné a alespoň něco vyřešit. Nerozumných experimentů jsme si už užili dost a celkový výsledek je nevyvážil. Díky radnici předminulé máme alespoň zimní stadion docela slušný a mně nevadí, že to trochu bolí. A ještě nakonec – nedověděl jsem se, jestli byste něčí ruku myl.
22. komentář napsal(a) roman dne 26.10.2006 v 12:15
80.188.58.18
To: Fanda: 90% Vašeho textu podepisuji. Můj pocit je naprosto identický.
23. komentář napsal(a) Patrik dne 26.10.2006 v 12:27
83.208.38.200
Abych pravdu řekl, moc Vám nerozumím. Totiž rozumím Vašim pocitům, s těmi totiž vcelku souhlasím. Zdá se mi, že se "světonázorově" na chod Chotěboře shodujeme, takže nevím co říct. Přijde mi, že jsme se vzájemně tak trochu nepochopili. Jediná věc, se kterou nesouhlasím je Zimní stadion. Ale to je obehraná písnička. A vězte, že bych rozhodně ničí ruku nemyl. Mám výhodu v tom, že moc lidí v Chotěboři neznám a kdybych se hypoteticky na politiku dal, určitě ne proto, abych tam měl teplé a dobře placené místečko. A kamarádíčkování by mělo jaksi útrum.
24. komentář napsal(a) fanda dne 26.10.2006 v 13:48
83.208.80.165
Pokusím se jednoduše sdělit nutkání, proč vůbec obtěžuju svým blábolem. Je mi dost neveselo z veřejného klimatu Chotěboře. Naopak podnebí mi celkem vyhovuje a kvituji s povděkem, že ho jen tak někdo neotočí (tedy až na pár debilů, kteří pálí v kamnech pet flašky, lamino a další svinstva a proti kterým nemá město účinnou obranu). Osobně bych rád, aby Chotěboř zůstala tím klidným městem, kde se sice štiky nenakrmí, ale zase nebudou tolik čeřit vodu a úlovek si obstarají jinde. Ale i v tom klidném městě musí věci fungovat a tím spíše přímočaře, bez spekulací a diskriminací a směrem dopředu. To je podle mě možné i bez velkých okázalých gest a pomníků, drobnými systematickými kroky, bez nároků na publicitu a uznání. Dobrá práce přinese dobré výsledky. Ale tady se namísto toho pletichaří a mudruje. Jedni pletichaří, druzí mudrují. Ti, co pletichaří, využívají všech možností a ti co mudrují, nejdou do soutěže o posty. A tak se tady objevuje řada zanícených, dobře míněných názorů a postojů, které ale bez účinného zapojení jejich nositelů do faktických rozhodovacích procesů zůstanou deklasovány nedostatkem informací a pravomocí a tudíž nic nezmění pro svou naivitu a bezmoc. Na rozdíl od Vás si nemyslím, že je možné radikální řešení, které nám tu někdo vymyslí, nabídne a prosadí - alespoň nevím o žádném ze zvolených zastupitelů, že by měl jako jedinec potřebný drajv, moudrost, respekt, ideu a kompetenční prostor. A nemohl by na to být sám, musel by mu někdo pomoct. A tak jako schůdnější vidím spíš cestu odspoda běžnými racionálními kroky dopředu s účinnějším zapojením Vás, Romana, třeba i Velkého Fantasty a některých dalších, kteří tu už i tak spoustu času věnují diskuzí a přemýšlení o problémech, daleko přesahujích hranice vlastní zahrádky, vlastní rodiny a vlastní peněženky. Tu účinnost zvýšíte podle mne jen tím, že s čistým štítem vstoupíte do arény komunální politiky maloměsta - pokud ne individuálně, tak v rámci uskupení, ale sám za sebe. Úspěšnější jsou partaje ale přitom mají všechny nouzi o atraktivní nabídku pro voliče, nejsou lidi. Jenže tenhle potenciál, na rozdíl od vzdušných zámků, Chotěboř má, a pokud je nevyužitý, tak ke škodě všech. První liga taky potřebuje posily.
25. komentář napsal(a) Patrik dne 26.10.2006 v 15:08
83.208.38.200
Mudruje se nám všem (i Vám) tady hezky ;-) Musíte ale brát v úvahu i fakt, že jsou tací, kteří sice mají práci, ale hned by skočili po lepším fleku, protože těch 13 tisíc co berou ve fabrice je málo a defacto tím pokusem nic neriskují. Pak jsou tací, kteří mají dobrou práci, která živí nejen je a byli by blázni, kdyby se všeho vzdali a po hlavě se vrhli do něčeho tak bláznivého a pochybného, jako je komunální politika v Chotěboři. Ano, je spousta možností, jak se zapojit i jinak, ale to je na svědomí každého z nás, jak se činí. Někdo třeba pomáhá nezištně, aniž by o tom okolí vědělo. Každopádně i to mudrování zde na netu je podle mě určitou pomocí nebo "bojem" proti neschopným ouřadům. Mě třeba hodně "pobavilo", když si jeden nejmenovaný politik postesknul, že pokud nebude znovu zvolen, přijde o práci. Mně je totiž dost proti srsti, když politik bere svou práci jako obživu a podle toho to taky vypadá. Politiku by totiž dle mého měl dělat ten, kdo není na svém platu existenčně závislý a je tudíž neovlivnitelný a těžko úplatný. Ale to je samozřejmě utopie. A také si nemyslím, že existuje jeden spasitel, který zavelí a radikálně něco změní. Ale už z principu fandím lidem, na kterých vidím rozumnou snahu a třeba i práci pokus omyl (pokud ten omyl nestojí 20 milionů), když má za sebou výsledky, které jsou ve prospěch většiny a ne určitých rádobyvyvolených. Jak už jsem ale řekl, těch je málo a mnohem víc těch, kteří "do toho" jdou z touhy SI polepšit a ne NÁM polepšit. Mě ani tak nevadí, že z diskusí znám pár lidí, kteří jen mudrují, byli by schopní a jejich názory se mi moc dobře čtou. Mě spíš vadí, že je tady balast anonymních chudáčků, kteří hned všechno vědí a ani nejsou schopni sestavit větu bez nějakých urážek a výpadů. Viz například nynější vyjednávání o koalici a obsazení vedoucích pozic. Většinou o tom houby vědí, ale už přesně vědí proč to tak je a jak to nemá být a že bude x místostarostů atd. Není lepší si počkat na oficiální znění a pak teprve začít "mudrovat"?
26. komentář napsal(a) Patrik dne 26.10.2006 v 15:18
83.208.38.200
Ještě jeden podotek k větě "Jak už jsem ale řekl, těch je málo a mnohem víc těch, kteří "do toho" jdou z touhy SI polepšit a ne NÁM polepšit." Tím "NÁM polepšit" jsem samozřejmě myslel třeba ty chodníky a silnice, aby si někdo nemyslel, že bych chtěl něco navíc pro sebe z toho socialistického přerozdělování.
27. komentář napsal(a) fanda dne 26.10.2006 v 16:07
83.208.80.165
Já Vás nenabádám, abyste vstoupil na nejistou kocábku profesionální politiky. Ale zastupitel nebo radní (třebas jinak podnikatel) má na rozdíl od diskutéra na netu k dispozici skutečné informace nebo si je může z titulu funkce obstarat (a to nejen rozpočtové). A taky má možnost zvednutím ruky uplatnit svůj podíl na rozhodování. Ne že to samo stačí ke změně směru, ale bez toho to nejde. Bez příslušného informačního servisu a dobré orientace je i nadaný diskutér tak trochu Don Quiote.
28. komentář napsal(a) Patrik dne 26.10.2006 v 19:03
80.188.58.18
Já Vám rozumím. Ale i tak si nemyslím, že jen ti Vámi jmenovaní mají tolik informací, že s nimi nelze plnohodnotně diskutovat. Naopak. Řekl bych, že diskuse za poslední roky mi dávají za pravdu, že ta neschopnost tam byla. Uvidíme co bude dál. Každopádně mi osud Chotěboře není lhostejný a vím, že z určitých míst by se to dalo lépe ovlivnit. Zdejší okolí je nádherné a rozhodně odtud nehodlám utíkat, takže budu mudrovat stále a uvidíme jestli ty mlýny přemůžu (-žem). Ale já nikdy nebyl ambiciózní. :-)